Žijeme (a)sociálně! facebook.com/easymagazine →

Extravagantní oblečení letí, dva středoškoláci na něm vybudovali byznys

Fresher.cz je e-shop, který se na trhu objevil teprve před půl rokem. Dá se říct, že nabízí extravagantní outfit a na Českém trhu zatím nemá obdoby. Založili ho dva kluci z Ostravy. Jeden dělá gympl, Martin Paclík, druhý studuje stavebku, Pavel Novotný. Pavlem Novotný by svými vizemi mohl školit zkušené podnikatele a v závěru rozhovoru vám prozradí, co si myslí o oblíkání Čechů.

Fresher, kdo jste a jak to celý začalo?

Začali jsme na přelomu listopadu a prosince v roce 2013. Hlavním cílem bylo, abychom se odlišili od ostatních firem v Česku, které už prodávaly zahraniční oblečení například z Německa. My jsme si řekli, že do Česka dotáhneme něco nového, něco, co tady ještě není, něco, co by byla BOMBA. Zaměřili jsme se tedy na zboží z USA. Neříkám, že všechny věci jsou pro lidi v Čechách nové, ale snažíme se, aby tomu tak ve většině případů bylo. Zajímavostí je, že se nám hodněkrát stalo, že si lidé koupili naši mikinu a místo toho, aby ji nostili, tak si ji nechali zarámovat. Příkladem tak může být člověk, který si udělal takovou koláž s naší mikinou a Eiffelovkou a svůj výtvor si nakonec vystavil v obýváku jako obraz.

Je všecho vaše oblečení od jiných dodavatelů?

Všechno ne, dvě, tři mikiny jsme si navrhli sami. Děláme to klasicky ve photoshopu. Já pak chodím po kamarádech a ptám se jich, jak se jim ten návrh líbí. Pokud většina řekne, že ano, za týden prodáváme.

Co všechno zahrnuje vás sortiment?

Trička, mikiny a čepice.

Jaké máte plány do budoucna?

Když to řeknu na rovinu. Fresher se roste každý týden. Kromě oblečení chceme v budoucnu přidat i nějaké další věci.

Co by to mělo být?

Chceme mít věci, které nejsou v Česku obvyklé. K primárnímu produktu vymyslet nějaký sekundární produkt, který ten hlavní doladí. Mým cílem je dělat celé kolekce oblečení s podobnými motivy. Dále bychom rádi přidali například cukrovinky nebo korálky. 

Myslíš si, že Češi mají vkus?

Myslím si, že Češi mají určitý vkus, ale v Čechách jdou lidi hlavně po slevách. Pak už se bavíme jen o tom, jestli si to koupí nebo ne. Můj názor je, že 20% lidí v ČR se zaměřuje na to, aby si koupili něco opravdu pěkného a těch zbylých 80% chce vypadat dobře, ale zajímá cena.

Pokud bys měl v Čechách možnost změnit jednu věc, co by to bylo?

Změnil bych přístup Čechů k oblékání. Lidé by měli nad svým vzezřením více přemýšlet. Mezi extravagancí a nevkusem je úzká hranice, kterou si bohužel ne každý uvědomuje. Některé věci k sobě zkrátka nepatří.

Pokud vás zajímá více, mrkněte na http://fresher.cz/

Komentáře

Žijeme (a)sociálně

Spolupracujeme

  • Majáles
  • Scio