Žijeme (a)sociálně! facebook.com/easymagazine →

Další tuny závadných potravin. Aféra s Aholdem nekončí.

Ve skladu společnosti Ahold odhalila Krajská veterinární správa tuny masných výrobků, šunky, klobás či salámů se špatným označením, díky kterému se výrobky měly „tvářit“ lépe a kvalitněji, než jaké ve skutečnosti byly.

Ve skladu společnosti Ahold odhalila Krajská veterinární správa tuny masných výrobků, šunky, klobás či salámů se špatným označením, díky kterému se výrobky měly „tvářit“ lépe a kvalitněji, než jaké ve skutečnosti byly. Místo kvalitního masa si tak spotřebitel mohl odnést domů více tuku a vody než poctivého výrobku.

Například bylo z prodeje staženo tři a půl metráku rakouské šunky Berger, neboť nešlo o šunku nejvyšší jakosti, jak bylo deklarováno, ale pouze o šunku výběrovou. Do prodeje by se nemělo dostat ani 140 kusů maďarských klobás Czabai, ve kterých byla zjištěna přítomnost strojně odděleného masa, konkrétně drůbežího separátu, přestože se o ničem takovém ve složení výrobku nepsalo. Neslavně skončily i tři tuny slovenské uherské klobásy Mecom, které obsahovaly výrazně více tuku, než kolik měly ve skutečnosti mít.

Společnosti Ahold byla za výše zmíněné nesrovnalosti udělena pokuta ve výši dvaceti tisíc. Zároveň je provozovatel povinen výrobky, které se již do prodeje dostaly, stáhnout. Jejich prodej je možný pouze za předpokladu, že u každého kusu budou opraveny chyby ve složení.

Zdá se ale, že společnost Ahold si s klamáním zákazníků hlavy neláme. Nejedná se o první problém, který se v souvislosti s prodejem potravin v Albertu objevil. V lednu tohoto roku se objevila šokující zpráva o tom, že sýrům na samoobslužném pultu na pobočce Alberta v Praze 10 v Tuklatské ulici byla přelepována data spotřeby. Na některých potravinách se to stalo dokonce opakovaně.

Řetězec začal propouštět manažery prodejen, kde se tyto případy vyskytly, ale ani to, jak se zdá, nestačilo a řetězec stále hazarduje se zdravím spotřebitelů, šidí a člověka napadá, zda nemá kupující za blázny.

Bohužel ani přechod k jinému řetězci nemusí spotřebitele uspokojit. I v řetězci prodejen Billa se našly přelepovaná data spotřeby. Nedostatky se našly také u potravin v prodejnách Lidl, Tesco a Penny. Na jednu stranu může být možná pochopitelné, že se prodejce snaží udat co nejvíce zboží. Bohužel to nejde vždy a za každou cenu. Zvláště způsob opakovaného klamání zákazníků je spíše, než dobrá vizitka, cesta k velmi špatné pověsti. A ta se pak horko těžko napravuje.

Komentáře

Žijeme (a)sociálně

Spolupracujeme

  • Majáles
  • Scio