Žijeme (a)sociálně! facebook.com/easymagazine →

Evropská unie chce na pneumatiky umístit informační štítky

Už na podzim budeme mít k dispozici informace o třech hlavních parametrech pneumatik – o valivém odporu, přilnavosti na mokru a hlučnosti. Celkově bychom napočítali asi 50 kritérií, tato jsou ale podle EU nejdůležitější.

Už na podzim budeme mít k dispozici informace o třech hlavních parametrech pneumatik – o valivém odporu, přilnavosti na mokru a hlučnosti. Celkově bychom napočítali asi 50 kritérií, tato jsou ale podle EU nejdůležitější. Valivý odpor totiž souvisí se spotřebou pohonných hmot, čímž zároveň i ovlivňuje životní prostředí. Přilnavost na mokru zase informuje o délce brzdné dráhy. A co se hlučnosti týče, ta se podepisuje na kvalitě životního prostředí.

Zavedení tohoto opatření by se mělo postarat o větší bezpečnost silničního provozu, vylepšit hospodárnost, ale i životní prostředí, konkrétně si od něj EU slibuje snížení emisí oxidu uhličitého o pětinu do roku 2020. Kromě toho bude nový systém pro kupující představovat objektivní a spolehlivé informace, které budou mít možnost porovnávat. Zákazník se tak snadněji zorientuje v nabídce. „Spotřebitel bude mít dostatek informací pro výběr a nákup pneumatik podle svých požadavků. Každý si bude moci snadno ověřit, zda například vyšší cena produktu odpovídá lepším vlastnostem, že pneumatika skutečně přináší reálnou přidanou hodnotu proti pneu z nižší cenové kategorie,“ pochvaloval opatření šéf obchodu s pneumatikami Vojtěch Schwangmaier.

Povinnost informačního štítku bude platit pro pneumatiky vyrobené po 1. červenci a dostupné budou nejpozději 1. listopadu tohoto roku. Zákon se bude vztahovat na pneumatiky pro osobní, lehké užitkové a nákladní automobily. Pokud se zavedení štítků skutečně hlouběji nepromítne do cen, pak jde jednoznačně o užitečnou inovaci. Především laikové získají alespoň nějaký přehled o tom, jak důležitý výběr pneumatik je.

Komentáře

Žijeme (a)sociálně

Spolupracujeme

  • Majáles
  • Scio