Žijeme (a)sociálně! facebook.com/easymagazine →

Lochkovskému mostu hrozí zavření

Informaci o problémech s lochkovským mostem přinesla jako první Mladá fronta DNES. Ta má také k dispozici inženýrský posudek od expertů z Inženýrské akademie, kteří vady objevily. O jaký problém, že se konkrétně jedná?

Informaci o problémech s lochkovským mostem přinesla jako první Mladá fronta DNES. Ta má také k dispozici inženýrský posudek od expertů z Inženýrské akademie, kteří vady objevily. O jaký problém, že se konkrétně jedná? Vady se objevily v ocelové konstrukci mostu, kterou měla na starost firma Börgl a Krýsl.

Ředitelství silnic a dálnic připustilo, že se na stavbě nacházejí vady, ale popírá, že by mohly způsobit uzavření mostu. Šéf Ředitelství silnic a dálnic René Poruba zároveň uvedl, že s firmou Börgl a Krýsl jednají o řešení.

V případě, že by se trhliny v ocelové konstrukci zhoršily, bylo by zřejmě nutné konstrukci vyztužit. Je otázkou, zda by se taková oprava dotkla řidičů. Mohlo by dojít k částečné, nebo dokonce kompletní uzavírce mostu, což by znamenalo značné dopravní komplikace pro Prahu, neboť most tvoří klíčovou součást dálničního okruhu kolem metropole.

Lochkovský most je nejvyšším mostem v Praze, spadá do jihozápadní části Pražského okruhu, který byl otevřen v září 2010. Výstavba této části stála dvacet miliard korun a měla za cíl odlehčit zejména vytížené Jižní spojce. Již od počátku stavby se bohužel vyskytovaly problémy – poruchy ve svárech, které však nebyly považovány za nikterak nebezpečné.

K zamyšlení by mohla být otázka, kolik by muselo být vynaloženo peněz na výstavbu mostu, resp. celé části okruhu, aby byla skutečně kvalitní a bez závad. Je chyba v nekvalitním materiálu nebo je na vině lidský faktor? Nemělo by být běžné, aby se do problémů se statikou dostávala prakticky nová stavba – v tomto případě dokonce stavba, která je stále ještě ve zkušebním provozu.

Komentáře

Žijeme (a)sociálně

Spolupracujeme

  • Majáles
  • Scio