Žijeme (a)sociálně! facebook.com/easymagazine →

Tintinova dobrodružství

  Světoznámý režisér Steven Spielberg (Blade runner, Schindlerův seznam) po třech letech opět usedá na režisérské křeslo, aby spolu s producentem Peterem Jacksonem (Braindead, Pán prstenů) převedli na filmová plátna Tintina, původně belgický komiks od Hergého. Navíc celý snímek natáčeli po

 

Světoznámý režisér Steven Spielberg (Blade runner, Schindlerův seznam) po třech letech opět usedá na režisérské křeslo, aby spolu s producentem Peterem Jacksonem (Braindead, Pán prstenů) převedli na filmová plátna Tintina, původně belgický komiks od Hergého. Navíc celý snímek natáčeli pomocí speciální technologie a ve 3D. Jak to dopadlo?

Prostý příběh

Příběh je lineární, bez nějakých velkých vedlejších dějových odboček. Pojednává o mladém reportéru Tintinovi (Jamie Bell), jeho věrném psu Filutovi, neustále opilém a prokletém kapitánu Haddockovi (Andy Serkis), který soupeří s věčným nepřítelem Rackhamem (Daniel Craig). Tintin nevědomky na bleším trhu koupí model staré lodi, ve které je ukrytá hádanka. Než se naděje, dostane se do kolotoče událostí a vydává se na cestu za pokladem. Doprovod mu dělá jeho milovaný pes a kapitán Haddock, který je, jak už bylo řečeno, obětí několik set let trvající rodové nenávisti mezi Haddocky a Rackhamy.

A zase trochu něco jiného

Film není hraný v klasickém slova smyslu, ale je zachycen pomocí technologie motion-capture. Tedy opravdoví herci hrají někde ve studiu, jsou snímáni kamerami a poté digitálně předělávání na animované postavy. S touto metodou začal výrazně koketovat jako první Robert Zemeckis (Forrest gump, Polární Express, Beowulf) a nutno dodat, že Tintin vypadá, oproti např. Beowulfovi (2007), mnohem lépe. Markantní rozdíl je právě vidět u samotných postav – v Zemeckisově podání měly skelnaté a mrtvolné oči a prostředí působilo plasticky, u Tintina je svět mnohem živější. Fakt je, že technologické možnosti v té době byly jiné.

Kvantita není kvalita

Tintin je ukázkou mistrně zvládnutého řemesla. V mnoha případech, například při lodním souboji, si člověk s radostí užívá kamerové nájezdy, promyšlenou kompozici každého záběru nebo spektakulární efekty. Když divák pomyslí na to, jak se pan režisér bravurně vypořádal s tou a tou scénou, na tváři se mu objeví spokojený úsměv. Potud dobré, ale když přijde na druhou podstatnější část a to příběh, začíná zatím dobře namazaný stroj, trochu zadrhávat.

Děj je ve filmu hodně upozaděný a odehrává se pouze ve smyslu cestování z bodu A do bodu B, jež se nachází na druhém konci světa. Snímek je zbytečně přehuštěný akčními scénami, které jsou nám navíc předkládány ve zběsilém tempu, proto se časem k dalším eskapádám stavíme spíše apaticky.

Scénář dělal Steven Moffat, jehož televizní seriál Sherlock vykazuje stejně agresivní přístup, ale vždycky dokázal v půlce nabrat druhý dech a zpomalit. To není případ Tintina, proto finále působí spíše monotónně, než epicky. I když Tintin trvá 107 minut, dovedl bych si představit, že by ho tvůrci ještě o něco zkrátili. Možná by potom filmový zážitek nevyprchal skoro hned po skončení snímku.

Verdikt

Když se váš filmový koktejl skládá z takových ingrediencí jako je celosvětově proslulý režisér, stejně známý komiks, hodně peněz a filmařský um, nemůže vám vyjít nic jiného než „jen“ dobrá rodinná zábava. Škoda, že tvůrci až příliš dupou na plyn a tím upozaďují příběh.

70%

Komentáře

Žijeme (a)sociálně

Spolupracujeme

  • Majáles
  • Scio