Z dálnic začnou mizet billboardy, způsobují dopravní nehody
Autor: Daniela Budošová (9. 2. 2012)
České komunikace jsou reklamními plochami doslova přehlceny, na 1100 kilometrech dálnic potkáme víc než 2200 billboardů. Průměrné dva reklamní poutače na jediném kilometru mnohé řidiče rozptýlí, a dochází tak k mnoha zbytečným nehodám, ročně jich mají na svědomí stovky. Situace by se měla změnit do pěti let, což je současně i nová časová lhůta umístění reklamy. Doteď totiž mnohé billboardy čas neomezoval. Zákaz nedostanou poutače, které budou v souvisle zastavěném území obce vzdálené maximálně 50 metrů od provozovny, na kterou poukazují. Mimo obec pak mohou být ve vzdálenosti do dvou set metrů od podniku.
Stát se billboardů dlouho vzdát nechtěl, znamená to pro něj roční ztrátu desítek milionů korun. Větší polovina našich reklamních tabulí ale není ve stavu, jaký vyžadují dopravně bezpečnostní normy. Třeba v Německu, Rakousku nebo na Slovensku nepotkáme billboardy vůbec. Česko vůbec v porovnání se západní Evropou s počtem reklamních poutačů vede.
Nevím, jak ostatní řidiči, ale já při delších cestách po dálnici nepotřebuju koukat na propagaci nově otevřené prodejny nábytku nebo nového model vozu. Stačí, že je toho plná televize. A i když se o něco podobného budu zajímat, rozhodně mé rozhodnutí neovlivní jeden billboard u dálnice. Při jízdě autem mě naopak zajímají navigační ukazatele, nepotřebuju se zbytečně rozptylovat úvahami, jestli mi následující tabule ukáže cestu, nebo reklamu.
Komentáře