Žijeme (a)sociálně! facebook.com/easymagazine →

Z matematiky by se mělo povinně maturovat, hlásí její milovník Klaus

Václav Klaus se ukázal jako velký milovník matematiky na středečních slavnostech 150. výročí založení Jednoty českých matematiků a fyziků. „Považuji za velkou chybu, že se matematika nestala povinným předmětem maturitní zkoušky. Vždy jsem proti tomu protestoval.

Václav Klaus se ukázal jako velký milovník matematiky na středečních slavnostech 150. výročí založení Jednoty českých matematiků a fyziků. „Považuji za velkou chybu, že se matematika nestala povinným předmětem maturitní zkoušky. Vždy jsem proti tomu protestoval. Někteří z velkých, myslím tím médii chválených, ministrů školství si to dokonce dali jako hlavní cíl svého ministrování.“

Přitom v loňském roce neuspělo z matematiky 53 procent studentů. „Používat matematiku znamená tříbit si logiku a schopnost pracovat s abstraktními pojmy. Tomu nás žádný jiný předmět tak dobře nenaučí," řekl Klaus.

Matematické schopnosti v Česku poslední dobou velmi klesají, a tak i z mezinárodně srovnávacích měření z roku 2003 vyplývá, že se čeští studenti v matematice nejvíce zhoršili ze skupiny 41 zemí monitorovaných OECD (Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj). Pravděpodobně na to má vliv jejich přístup, protože ze všech sledovaných zemí mají čeští studenti k matematice také nejvíce negativní vztah. Za neoblibu tohoto předmětu podle hlavy státu nemůže sama matematika, ale spíše nárůst počtu studentů a obecný pokles úrovně výuky.

Podpořit matematiku a její dobré učitele se letos v únoru rozhodli pražští podnikatelé. Chtěli by zlepšit její vyučování na základních školách v rámci projektu „Matematika s chutí“. Přispějí tak finanční částkou 15 000 korun. Chtěli by pak ukázat jejich styl a přístup výuky. Projekt začne příští školní rok.

Jak jsem vypozorovala mezi svými vrstevníky, některým opravdu chybí cit pro matematiku a tento předmět  je pro ně noční můrou. Studenti mají nedostatky ze základních škol, ale pokud se nařídí povinná maturitní zkouška, úroveň se asi nezlepší. Mělo by se spíše začít u těch nejmenších, probouzet v nich zájem a zaměřit se na zvýšení úrovně výuky na základních školách.

Komentáře

Žijeme (a)sociálně

Spolupracujeme

  • Majáles
  • Scio