Žijeme (a)sociálně! facebook.com/easymagazine →

Zakladatel YEAGO: Náš nový portál na akce vám poskytne nové možnosti

Sociálních sítí se po obrovském úspěchu Facebooku začalo objevovat ohromné množství. Bohužel, ne každá z nich stála za to, a kdo se má v tom rozbouřeném moři internetu vyznat? My vám naopak přinášíme rozhovor se zakladatelem nové a velmi ambiciózní sociální sítě naruby Yeago.com, která by nám všem měla pomoci najít přesně to, co hledáme – skvělé akce!

Začínali jste se sociální sítí Askyou.cz, co se s ní vlastně stalo?

Askyou.cz byl náš první projekt, který vznikl z nadšení, že něco děláme a že se to líbí lidem
kolem nás. Založili jsme firmu, získali uznání mezi odborníky, a tak se nám nakonec podařilo
to spustit. Ale v té době jsme ještě neměli moc zkušeností, abychom z toho udělali stabilní
síť, měli jsme málo času a ztratili jsme motivaci. Nakonec jsme doplatili na to, že jsme tam
chtěli mít strašně moc věcí, které byly rozpracované třeba na 80 %, ale nebyli jsme schopní
dát to dohromady, nefungovalo to a ve finále to uživatelům nepřinášelo takovou hodnotu,
jakou jsme chtěli.

Bylo jasné, že tak to nejde dál. Přemýšlel jsem, jakým směrem se posunout,
až jsem dal dohromady nový tým lidí a vymysleli jsme projekt, který by na Askyou.cz
myšlenkově navazoval a který by fungoval trochu jinak. A tím je vlastně Yeago.

V čem se tedy Yeago liší od Askyou.cz?

Základním rozdílem je, že na Yeago najdeš všechny akce, které se někde konají. Koncerty,
party, festivaly, přednášky, výstavy… na tyto akce si rovnou můžeš koupit vstupenky nebo se
třeba podívat, kam se chystají tvoji kamarádi.

Proč by měli lidé Yeago používat?

Protože se chtějí aktivně bavit. Nevím o jiném portálu, na kterém bys našel všechny akce,
rychle a přehledně. Na Yeago si lidé můžou akce filtrovat a podívat se, co se děje dnes, co
se děje v jejich okolí nebo třeba v Londýně. Co je na tom úplně nejlepší – my ty informace
dokážeme roztřídit. My víme, jestli je koncert rockový nebo metalový, jestli se ho účastní i
tvoji kamarádi a zda ten koncert odpovídá tvým zálibám. Na základě toho jsme schopni akce
jednotlivým uživatelům doporučit na míru.

A postupem času se pak Yeago přizpůsobí podle toho, na jaké akce kdo chodí, co se uživateli líbí, na co klikne. Čím déle budeš web používat,
tím přesněji ti ukáže ty správné akce. Ale taky si můžeš vyhledat třeba seznam studentských
party v Praze, s tím ti vyjede i odkaz na koupení vstupenek a info, kdo všechno tam jde.

Ten seznam lidí je tam přes Facebook, nebo to budou pouze vaši uživatelé?

Dáváme obě dvě ty věci dohromady, aby byly informace kompletní.

Jak vás napadl název?

Na to se mě ptají často. Je to zvláštní název, anglicky je to slangová zkratka spojení „Yeah,
let´s go“. V Čechách to tak nevynikne, ale Yeago znamená: „Jo, pojďme na akci“. My
chceme expandovat i do zahraničí, proto jsme vybrali anglický název.

Jakých chyb se chcete vyvarovat, v čem vás Askyou.cz poučilo?

Asi v neznalosti toho, jak se takový projekt vyvíjí, jak správně postupovat. Nejdůležitější je
zjistit, jestli produkt lidé chtějí, nebo ne a udělat ho ze začátku jednoduchý. Nejhorší byla asi
demotivace týmu, protože jsme na něčem dlouho a tvrdě pracovali a neviděli jsme výsledky,
pořád se něco kazilo. Měli jsme tam potom některé věci navíc a naopak některé důležité věci
jsme úplně vynechali, dohromady to nedávalo smysl.

Jak Askyou.cz vlastně skončilo?

Měli jsme dny, kdy jsme byli na koni a věřili jsme, že změníme svět, nebo zase dny, kdy jsme
se na to chtěli úplně vykašlat. To je naprosto normální u všech startů. Ale těch špatných dní
pak bylo víc a víc, dostali jsme pocit, že tak, jak to děláme, to nemůže dál fungovat. Došli
jsme k závěru, že buď musíme začít znovu, což je dost složité a náročné, nebo můžeme jít
dělat něco jiného. Já jsem cítil velký zájem lidí kolem mě, abych pokračoval, což mě nakonec
přimělo dát dohromady nový tým a tak vzniklo Yeago.

Plánujete i aplikaci pro telefon?

Plánujeme. A bude to bomba. Jen si to představ – jsi večer v hospodě a s kamarády přemýšlíte,
kam půjdete dál. Vytáhneš telefon a podíváš se, jaké jsou kolem tebe nejbližší párty, kolik je
tam lidí, jestli tam jdou další tvoji kamarádi...

Oproti Facebooku, který ti ukáže, že se někam někdo chystá, ale nepoznáš, jestli tam ten
člověk opravdu je, nebo jak to na té akci vypadá, my chystáme to, že lidé vyfotí fotku na akci,
ohodnotí atmosféru, fotka se nahraje k detailu akce na Yeago a ostatní uvidí, jak to na akci
žije. Navíc – dneska už chytré telefony dokážou poznat tvoji polohu, takže když člověk povolí
sdílení této informace, uvidíš, co za lidi se akce skutečně účastní, a není potřeba se cuckovat
nebo něco podobného.

Nemyslíte si, že to bude lidi štvát?

Ne, takhle přece fungují všechny sociální sítě a nic se ještě nikomu nestalo.

V čem se lišíte od Foursquare?

Foursquare je o tom, že se chlubíte kamarádům, na jakých „cool“ místech jste byli.
Soustřeďuje se na místa. My se na rozdíl od toho soustřeďujeme na akce. My neukazujeme
restaurace a bankomaty, ale eventy.

Co chcete vzkázat svým uživatelům?

Jestli se vám myšlenka Yeago líbí, pomozte nám dostat ji mezi lidi. Mrkněte na stránky a
pozvěte své kamarády, zrovna běží soutěž o vstupenky na největší letní festivaly, tak třeba se
na vás usměje štěstí.

Komentáře

Žijeme (a)sociálně

Spolupracujeme

  • Majáles
  • Scio