Žijeme (a)sociálně! facebook.com/easymagazine →

Fenomén Starbucks: Co jste o něm nevěděli!

Když se řekne "káva", je název tohoto řetězce často prvním slovem, které nám přijde na mysl. Je všude, kam se podíváme, mnohdy i utváří naše ideje o tom, jak by vlastně správná káva měla vypadat a chutnat. Následující článek vás však utvrdí v tom, že stále má čím překvapovat!

Ať už je váš názor na tento legendární kávový řetězec jakýkoliv, jedno mu upřít nelze. Podařilo se mu za poměrně krátký čas dobýt světový kavárenský trh, a to ačkoliv jeho káva není nejlevnější a dle některých zdrojů neoplývá ani přílišnou kvalitou. Není na nás, abychom rozhodli, zdali je cena v poměru s kvalitou adekvátní. Přiznejme si, že to, co na Starbucksu fascinuje miliony lidí po celém světě, není ani tak samotná káva, jako spíše zážitek z jejího podávání. Máte tak jistotu, že vaše oblíbené Caffé Latte bude chutnat stejně ať jste v Praze, USA nebo kdesi ve východní Asii. Také víte, že tady vám to zmiňované Latte udělají přesně tak, jak chcete, a to počínaje výběrem mléka a konče sílou kávy. Tento individuální přístup, spolu s vaším jménem na kelímku, dodává pocit jedinečnosti, který při nákupu ve fastfoodových řetězcích jen tak nezažijete. Když k tomu přičteme příjemné prostředí kaváren, kde mnozí tráví celé hodiny (představte si, že byste strávili 3 hodiny například v KFC... zvláštní představa, že ?) a nikdo je odsud nevyhání, je opravdu zřejmé, co již bylo řečeno dříve - do Starbucksu si chodíme především pro zážitek.

Co jste o tomto řetězci možná nevěděli...

- Díky tomu, že si podobu vaší kávy můžete zvolit takřka sami,  nabízí Starbucks 87 000 kombinací!

- Starbucks utrácí více za péči o zaměstatnce než za samotnou kávu.

- Ve Starbucks se spotřebuje 2,3 miliardy papírových kelímků ročně.

- Leckteré sladkosti, jsou mnohem kaloričtější než jídla v McDonald's. Kalorické hodnoty kávových nápojů jsou různé, ovšem některé nápoje vydají za celý oběd.

- Ačkoliv nejsou některé z nich uvedené v nabídce, můžete si vybrat ze šesti velikostí kelímků.

- V americké anketě o nejlepší kávu se v roce 2007 před Starbucksem umístil McDonald's.

- Pod Starbucks patří také značka, která prodává i hudbu a filmy.

- Krize se nevyhýbá ani kavárenskéu průmyslu  - od roku 2008 už bylo uzavřeno 900 kaváren v USA.

- Doslova promrhá se zde až 25 milionů litrů vody denně, neboť jí nechávají stále téci.

 

Komentáře

Žijeme (a)sociálně

Spolupracujeme

  • Majáles
  • Scio